CoffeeRoad

Hvordan kommunikerer man til og med moderne danskere om den globale fattigdom, så de indser behovet for at vide noget, gøre noget og begynder at tage fat?

Det problem har vi eksperimenteret med i Dansk Kommunikation siden 2005, under overskriften ”CoffeeRoad”. Vi begyndte nemlig med kaffen, hvor danskerne bogstaveligt talt får den grumme og spegede verden ind under huden. Resultatet har været em strøm af projekter og initiativer fra og skiftende partnere – fra kulturhistoriske multimedieshows, over Kirkekaffeprojektet til eventspillet ToughRoad. 

Grundfilosofien er enkel: 

Hvis kommunikation – f.eks. om ulande – skal trænge igennem moderne menneskers filtre, er det ikke nok at appellere til deres moral. Vi "bør" alle sammen meget mere, end vi orker.

Derfor skal kommunikationen tilpasses modtagernes behov og situation. De skal kunne bruge den til noget, som de selv synes er vigtigt. At moderne kommunikation også skal være flot, fængende og forståelig, siger næsten sig selv.

Se mere på CoffeeRoad.dk